Sponsoring

Waarom sponseert Vakgarage SDH:

  • Het uiting geven van een sociale en maatschappelijke betrokkenheid.
  • Persoonlijke en hobbyistische motieven. Een bedrijf sponsort een club, puur uit liefde voor de club of voor de sport.
  • Het creëren, in stand houden of vergroten van naamsbekendheid. Verder wil een bedrijf het sportieve imago van een sportclub vaak koppelen aan het eigenbedrijf.
  • Een bedrijf wil haar doelgroep aanspreken door hen te overtuigen dat ze delfde interesses hebben, namelijk sport.Het zich onderscheiden van de concurrentie. Sportclubs geven de sponsors unieke mogelijkheden om zich te onderscheiden van zijn concurrenten. Externe en interne communicatie.
  • Sponsoring is een ideaal medium om zakenrelaties (extern) en eigen werknemers (intern) aan te spreken op een persoonlijkemanier buiten de werksfeer.
  • Het etaleren van individuele producten. Een bedrijf wil in dit geval een bepaald product promoten en maakt hiervoor gebruik van sponsoring.
  • Het rechtstreeks verhogen van de omzet via sponsoring